CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Lovely Followers

Wednesday, September 1, 2010

:♥: kEhidUpAn pErtAmA sEbagAi pElaJar uPsi :♥:

Salam.. Sedar tak sedar rupanya diriku ini sudah hampir 2 bulan bergelar pelajar UPSI. Detik 4 Julai 2010 memberi penuh makna kepada diriku.. Daripada status pelajar Tingkatan 6 bertukar menjadi mahasiswa dan insyaALLAH akan menjadi seorang pendidik.. Teringat lagi ketika mengetahui mendapat tawaran ke UPSI, betapa gembiranya perasaanku ketika itu.. Dengan berlinangan air mata tatkala terlalu gembira kerana mendapat tawaran pilihan pertama.. Aku berjaya memenuhi hasrat ayahku yang menginginkan salah seorang anaknya mengikut jejak langkahnya dan ibu.. Alhamdulillah kini aku berjaya melangkah ke UPSI..

ini yang mbuatkan aku menjerit dan menangiss gembira... ALHAMDULILLAH...


Semasa hari pendaftaran, aku dikejutkan dengan panggilan "cikgu" dalam kalangan senior kepada junior.. macam pelik tapi itulah panggilan yang mereka gunakan.. terasa terlalu awal utk mendapat panggilan sebegitu.. 4 Julai 2010 - 11 Julai 2010 merupakan Minggu Suai Kenal bagi pelajar sem 1.. Hari pertama berada di kolej terasa begitu sayu mengenangkan keluarga dan rumah tersayang di Kuching.. Alhamdullillah, perasaan itu hilang apabila masuk minggu ke 2 ketika berada di UPSI.. Nampaknya aku tidak mengalami "homesick" seperti yang berlaku semasa berada di Tingkatan 4 dulu.. Dan kini, hampir 2 bulan berada di sini seperti baru semalam baru mendaftar sebagai pelajar sem 1.. 3 hari lagi kami akan bercuti utk hari raya dan aku akan balik ke Sarawak Bumi Kenyalang... rindunyeee dgn ibuayah, kakak2, chir0 tersayang, keluarga n kawan2... sabar ya wahai hati farhana... x lama lagi.... sabarrr.....


Bilik beradu ketika berada di k0lej... =)



Kolej tersayangg... KAB the bestt!


Bas yang berbakti kepada kami setiap masa..


Pemandangan k0lej ketika jam 7 malam..



Selamat Datang Ke KAB n KZ!

No comments:

Post a Comment